68-метрова розкішна яхта, що належить колишньому агенту КДБ та давньому соратнику Владіміра Путіна, нині застрягла в норвезькому порту через те, що місцеві жителі відмовляються продавати їй паливо.
Пише https://bbc-ccnn.com
Про це пише The Guardian, повідомляє “Європейська правда”.
Судно під назвою “Рагнар” належить Владіміру Стржалковському, і норвезькі постачальники палива в північному порту Нарвік сказали його екіпажу “гребти додому” або “підняти вітрила”. Кажуть, що не заправлятимуть його через зв’язки власника із президентом Росії.
Яхта “Рагнар” у норвезькому порту
Капітан Роб Ланкестер, який каже, що він колишній британський королівський морський піхотинець, звинуватив норвезьку владу в дискримінації, заявивши, що власник яхти не перебуває в списку санкцій і що ні він, ні його команда з 15 осіб не є росіянами. Яхта зареєстрована на Мальті та ходить під мальтійським прапором.
Ланкестер додав, що він та його команда “просто хочуть повернутися додому”. Він звинуватив Норвегію у застосуванні подвійних стандартів, оскільки російські рибальські судна, на які, за його словами, припадає 20% економіки північної Норвегії, “можуть купувати паливо і безперешкодно працювати в норвезьких портах і водах”.
Стржалковський заробив статки на видобутку нікелю, будучи генеральним директором “Норільського нікелю”. За повідомленнями, він отримав виплату у розмірі 100 млн доларів, коли пішов у відставку 10 років тому. Якийсь час він обіймав посаду заступника міністра економіки Росії, а зараз входить до ради директорів московського футбольного клубу “Динамо”.
Він не входить до списку олігархів Європейського Союзу, на які поширюються санкції через війну Росії з Україною.
Проте місцеві жителі заявили, що суперяхті тут не раді, і взяли справу до своїх рук. Місцеві лідери та представники бізнес-економіки Нарвіка закликали норвезьку владу конфіскувати судно.
“Поведінка росіян в Україні позбавляє мене мови. Чому ми маємо їм допомагати? Вони можуть веслувати додому або підняти вітрила”, – сказав Свен Холмлунд, генеральний менеджер з постачання нафти Holmlund у Нарвіку.
Компанія Halbakk Bunkers, яка постачає паливо вздовж усього норвезького узбережжя та спеціалізується на заправці іноземних суден із рудою, що часто відвідують порт Нарвік, також відхилила пропозиції щодо допомоги.
“Ми повністю обізнані про те, що відбувається в Україні. Тому ми вирішили сказати “ні” всім російським судам, зокрема траулерам. Ми не хочемо потрапити в ситуацію, коли ми якимось чином робимо свій внесок у російську економіку”, – сказав її генеральний директор Гуннар Гранн.
Яхта має криголамні можливості та обладнана для полярних досліджень. На борту є тренажерний зал, спа-салон, басейн, вертолітний майданчик, а також гаражем зі снігоходами, водними мотоциклами, лижним спорядженням та сноубордом. Нещодавно вона була виставлена на продаж за 69 млн євро і доступна для оренди за 40 000 євро на тиждень.
Капітан заявив, що вирушив до Нарвіка за гостями, щоб “займатися зимовим туризмом”, але група гостей, яка мала прибути 13 березня, “не з’явилася”.