Інженери та конструктори СРСР крали західні винаходи, і це давно ні для кого не секрет.
Деякі “запозичення” можна було назвати вдалими, а от деякі повністю видають слабкість радянського підходу, як от історія з панорамними вікнами в автобусах.
Йдеться про модель ПАЗ 672.
У неї закруглені віконця переходили з боків у дах, створюючи панорамне скління.
Розповідаємо звідки з’явилось це унікальне для радянського автопрому рішення і що з ним було не так.
Вперше такі вікна спробували ставити на моделі ПАЗ 652, потім вони дістались більш новим 672-м.
Примітно, що на схожому за конструкцією та призначенням капотному автобусі КАвЗ таких вікон у даху не було. Хоча ця частина машини мала схожу конструкцію.
Особливістю цих віконець у даху було те, що їх тонували. Щоби сонце через них не розжарювало салон, їх затягували здебільшого синьою плівкою.
Також ця плівка утримувала уламки, якщо такі вікна з якихось причин билися. Хоча їх і виготовляли із загартованого скла.
Ще одна модель, яка мала панорамні вікна – це ЛАЗ 695. Їх виготовляли для використання на туристичних маршрутах. Тому наявність панорамних вікон тут була виправданою. Милуватись краєвидами через такі вікна було досить приємно. Проте у львівських автобусах їх ставили не дуже довго. Після оновлення моделі особливість прибрали.
Проте, саме у призначенні і криється секрет появи панорамних вікон на одиничних радянських автобусах.
Влада СРСР і справді постійно позирала на Захід в надії перейняти звідти щось передове і видати громадянам за власну розробку.
І цей прийом чиновники підгледіли саме на туристичних автобусах “Шкода” та “Ікарус”. Їхні пасажири мали саме насолоджуватись краєвидами.
Але швидко стало зрозуміло, що великої переваги такі вікна не дають – зазвичай великого бічного скла вистачає для того, щоби дивитись на всі боки.
Тому західна автомобільна промисловість повернулась до звичайної конструкції автобусів. Слідом за нею прийом перестали використовувати і в СРСР.
Особливо з огляду на те, що автобуси з панорамними вікнами там використовували більше для регулярних перевезень, а не для туризму.Джерело